Skip to main content

Skip to main content

Sådan måler vi effekt på jobannoncer

Hvad betyder det, når din jobannonce har fået eksponering i vores medieunivers?


Hos TechJob annoncerer vi alle jobannoncer i de af vores medier, der er mest relevante for den specifikke stilling I søger besat. På den måde sikrer vi, at jeres ledige stillinger bliver set af så mange relevante øjne som muligt.

Her bliver jeres logo og jobtitel vist: 

  • På forsiden af relevante medier
  • I relevante artikler 
  • I relevante nyhedsbreve
  • I jobagent-notifikationer
  • På TechJob
 
Hvor bliver jeres karrieremulighed præsenteret i vores medieunivers?


På alle vores online medier finder du det vi kalder “jobbjælker”. Det er tværgående “bjælker”, som du støder på når du bevæger dig rundt på vores medier. Jobbjælkerne roterer automatisk og sørger for, at alle jobannoncerne på techjob.dk løbende får tusindvis af relevante in-screen visninger i vores medieunivers.

Hvad betyder “in-screen visning”, “visning” og “klik”?


Hos TechJob arbejder vi med en række effektindikatorer, når vi evaluerer effekt af en stillingsannonce: 

  1. In-screen visninger i vores online medier fortæller hvor mange kandidater der ser jeres logo og jobtitel i skærmbilledet i vores online medieunivers.
  2. Visninger i nyhedsbreve fortæller hvor mange nyhedsbreve der er blevet åbnet af modtageren, hvori jeres jobannonce er eksponeret. 
  3. Klik på jobannoncen fortæller hvor mange kandidater som klikker ind og læser jobannoncen på TechJob eller direkte på jeres eget site.

I de tilfælde, hvor vi håndterer ansøgere på TechJob, vises antallet af ansøgere også i effektrapporten.

 

Hvorfor in-screen visninger?


Visningerne vi måler og kommunikerer i vores medier er “in-screen”. Det betyder at jeres logo og jobtitel har været synlig i kandidatens skærmbillede på forsiden eller i artiklen de har besøgt. 

Det er ikke alle jobportaler, der tæller visninger på denne måde. En alternativ optællingsmetode er, at man tæller en visning så snart kandidaten lander på en side, hvor annoncen reelt først er synlig når de scroller længere ned. En tredje kreativ metode er, at en visning bliver talt når man starter en jobsøgning på “ingeniør” og så får alle ingeniør jobannoncerne, på alle undersider, en visning uden at kandidaten har været i nærheden af side 7, hvor jeres stillingsannonce fremgår. 

Husk altid at spørge ind til definitionen af visninger, når du køber annoncering. Det er vigtigt for effekten, om det er reelle “in-screen” visninger eller “potentielle” visninger.

 

Kort- og langsigtet værdi af en jobannoncering i vores medieunivers


Det primære mål er at få aktiveret og ansat relevante kandidater via annonceringen. En sekundær og langsigtet værdi er branding af jeres virksomhed. I samspil med de konkrete jobtitler bliver jeres logo set i en relevant kontekst af en relevant målgruppe. Det giver kendskab til jeres virksomhed og kan påvirke fremtidige rekrutteringer positivt. 

Kontakt os


Michael Boelhøj Andersen


   Michael Boelhøj Andersen

  Teamleder, TechJob
  22 46 24 30 / mba@ing.dk

 


mark-kontakt-1


   Mark Nikolajsen

  Key Account Manager
  26 39 78 11  / mni@ing.dk

Bliv kontaktet